Sök:

Sökresultat:

3631 Uppsatser om Service-dominant logic - Sida 1 av 243

Marknadsföringsdisciplinens rådande paradigm idag  : Goods-Dominant Logic, Service-Dominant Logic eller något annat?

This qualitative research is a contribution to the ongoing debate among marketing researchers regarding if there is a dominant paradigm and viewpoint of marketing and which one is the most appropriate. In this study current views of marketing are identified and then compared against the older Goods-Dominant Logic of Marketing and Vargos? and Luschs? alternative Service-dominant logic of Marketing. The trends that have been observed are situated in the framework of Thomas S. Kuhn?s philosophy of science.

Internetbaserade abonnemangstjänster : Tillgänglighet, delaktighet och kontroll

This thesis researches the value creation process in Internet based subscription services in accordance with service dominant logic. The aim of the paper is to identify the characteristics of these services and to envisage the future of Internet based subscription services. The authors have utilized a qualitative method in their research which consists of personal interviews as well as a focus group. The main theoretical subjects that are discussed are value creation, customer participation and service dominant logic. The paper analyses the empirical findings by matching them with the theoretical framework.

Från produkt till prenumerationstjänst

The use of subscription services directed towards customers has become a common phenomenon in a vast number of different industries. We have noticed a clear trend of new businesses emerging solely offering subscriptions, and existing companies altering sales of their products to become parts of subscriptions. But research has not caught up with this trend yet, especially regarding why it occurs and how it affects existing businesses internally. The purpose of this study is to examine the driving forces for change and examine how existing businesses have to change parts of their business models to offer subscription services. The premise of this study has been Vargo & Luschs (2004) Service Dominant Logic with their foundational premises and Business Model Canvas by Osterwalder et.

Service-Dominant logic i B2B kontext : Hur skapa mervärde på en eftermarknad

För att på ett effektivt sätt uppnå konkurrensfördelar på dagens marknad krävs det att företag finner nya strategier för att bli konkurrenskraftiga, en strategi är att verka på en eftermarknad. Företagskunder utgör en mindre marknad och beroendet mellan parterna är större (jämfört med privatkunder) påvisar detta att relationen är en viktig del i en B2B-miljö. Service-dominant logic (S-D logic) beskriver hur ett paradigmskifte sker där kunden betraktas som värdefullt humankapital och företag vinner konkurrensfördelar genom långsiktiga relationer, värdeskapande tillsammans med kund och utbyte av kunskap genom interaktivt processarbete. Syftet med denna studie är att undersöka på vilka sätt företaget Komatsu Forest kan vinna konkurrensfördelar genom att implementera S-D logic. De strategier vi testar är front-line employee (FLE) ? personal med kundkontakt, butikslandskapet, varumärket och den interna kommunikationen.Studien baseras på kvantitativa studier med en kompletterande kvalitativ studie.

Kompetens och kundvärde : En studie om systemkamerakunders värdeskapandeprocess

Syftet med studien är att ge en ökad förståelse för hur kundvärde skapas genom att studera vidvilka tidpunkter värdeskapandet sker, vilken typ av aktiviteter som påverkar värdeskapandet,vilka aktörer som är delaktiga i det och vilka aktörer som styr värdeskapandeprocessen. Detteoretiska ramverket utgår från de två värdeperspektiven Service-dominant logic ochCustomer-Dominant Logic. En viktig faktor vid värdeskapandet är kundens kompetens.Kompetensen består av kundens inhämtande av och utnyttjande av kunskap. I den här studienundersöks kundens inhämtande av kunskap och dess förhållande till kundvärde. För attstudera ovanstående har en kvalitativ studie genomförts.

Public service, om alla, för alla? : En studie kring generation Y:s minskade användande av public service

Syftet med denna uppsats är att kartlägga och identifiera en yngre generations, 18 till 30 år, preferenser för konsumtion av etermedia (Tv) inom ramen för uppdraget om public service samt hur de väljer och värderar de tjänster som erbjuds inom Tv-branschen. Det som undersöks närmare är orsaken bakom den minskade användningen av de tjänster som SVT erbjuder gentemot de kommersiella kanalerna och vad denna generation efterfrågar av det utbud som existerar.En kvantitativ metod kommer att användas för undersökningen och de empiriska data som undersökningen grundar sig på kommer att erhållas genom en enkätundersökning som sker via Facebook samt Itslearning där sammanlagt 106 personer deltar. Resultatet analyseras sedan med hjälp av tidigare genomförd forskning och inom teoriområdena värdeskapande, Service Dominant Logic samt tjänsteutveckling.Resultaten visar att denna generation efterfrågar underhållning som främsta värdeskapande aktivitet, i första hand hos de kommersiella kanalerna. Public service anses inte erbjuda ett större utbud av värdeskapande program och visar sig vara den främsta orsaken till varför minskningen av public service sker. Under förutsättning att SVT skulle önska öka generation Y:s konsumtion av public service, så skulle ett genomförande av följande ändringar rekommenderas: en större fokusering mot ett ökat utbud kring underhållande program föreslås som förbättringar som public service kan genomföra och kan om det utförs korrekt attrahera fler individer från denna målgrupp.

Från varuperspektiv till servicelogik : ett arbete om rollförändring och öppenhet på webben

This study focuses on the transfer between a product-oriented to a service-oriented perspective regarding marketing activities in companies due to the development of information technology. It illustrates how this very transfer has been, and can be, contemplated through the eyes of organizations working with marketing in a digital world on a daily basis. Technology has turned several industries - their price-setting, communication channels and supplying possiblities - upside-down. This turnpoint brings out a new way of observing and working with marketing. Therefore, we find it interesting to gain a better understanding of how actors within industries where the turnpoint is a fact observes marketing, and how this service perspective can be seen in their various organizations and daily.

Medialisera mera. En medielogisk thriller ? Kvantitativ innehållsanalys av partiledarutfrågningarna i P1/Ekot och P3/Valfestivalen år 2014

This study aims to map out the degree of mediatization present in the communication between Swedishpublic service journalists and politicians in the 2014 election campaign. In doing so we chose to look at thepresence of media logic in their communication with each other. Specifically, we have used the pre-electioninterviews with the party leaders from Sweden?s two biggest parties. Furthermore, we have chosen to focuson Sveriges Radio, the Swedish public service radio company.Sveriges Radio concists of four different radio channels, of which we have chosen to focus on the channelsP1 and P3, the first having a somewhat more ?serious? profile, focused on producing quality news and otherjournalistic products, while P3 is leaning towards a younger audience and describes its own work as ?soft,humorous and important radio?, mixed with music and other forms of entertainment.

Ett Oskarpt Beslut : om Oskarp Logik i speldesign

This paper examines possible applications of fuzzy logic on the field of artificial intelligence in digital games. It describes fuzzy logic in contrast to crisp logic. The paper will give several examples of possible applications of fuzzy logic-based decision making for game AI. These examples include the choosing of weapons for AI agents and the gas-break decision of an AI-controlled car. The paper will also analyze the impacts of game AI which makes decisions based on many factors.

Oberoende skivbolag och deras erbjudanden : En studie om hur oberoende skivbolag erbjuder värdeförslag för attattrahera nya samt behålla befintliga artister

Föreliggande uppsats behandlar oberoende skivbolags förändrade roll till följd avdigitaliseringen av musiken som bidragit till artisters möjlighet att sälja och distribuera musikutan skivbolag. Syftet med studien är att förklara hur oberoende skivbolag erbjudervärdeförslag och vad som inkluderas i dessa värdeförslag när det oberoende skivbolaget villattrahera nya samt behålla sina befintliga artister. För att besvara syftet har fyra oberoendeskivbolag intervjuats och intervjuerna har sammanställts och analyserats utifrån Servicedominantlogic. Resultatet visar indikationer på att oberoende skivbolag allt mer väljer attinkludera artister i den värdeskapande processen när värdeförslag utformas. Oberoendeskivbolag vill arbeta nära sina artister och tillåter artisterna att välja vilka värdeförslag de villta del av.

Statskontoret, EU och statsförvaltningen En idéanalys av Statskontorets tankeföreställning rörande en europeiserad statsförvaltning

The purpose in this thesis is to explore the underlying conceptions concerningeuropeanization and public administration that Statskontoret is expressing in itspublications. Statskontoret is an agency in the service of the Swedish State whichprovides the Government and the Ministries with investigations and surveys. Themethodological choice in this thesis is to perform an idea analysis containing twoideal types which correspond with two polar theories, transnationalism andnation-state logic, concerning how a state will react on increasing european-ization. Initially, the theoretical framework is presented, and is followed by apresentation of the content in the relevant publications of Statskontoret. The idealtypes and the publications are examined from six different dimensions with theambition to explore the underlying conception in the publications.

Rutavdraget för läxhjälp : En studie av regeringens interventionslogik och nyckelpersoners uppfattningar i Linköpings kommun

The main purpose of our paper is to reconstruct the intervention logic of the Swedish government's proposal to introduce a tax deduction for homework help. Furthermore, we also intend to outline the perceived impacts of this tax deduction in the municipality of Linköping. Our material consists of the government bill regarding the tax deduction, the parliamentary debate which preceded it as well as interviews with key people in the municipality of Linköping. In our study and in the light of Matthew Clarke?s theory of neo-liberalism within education policy, we also ask ourselves if the intervention logic behind the tax deduction and its perceived effects can be seen as a manifestation of neo-liberalism.

Nyhetsradio : Om skillnaderna i korta riksnyhetssändningar mellan två kommersiella radiostationer och public serviceradion.

The purpose of this BA-thesis was to learn the differences in news broadcasts between one public service radio channel and two commercial radio channels. To do this we used a quantitative analysis method to examine the content of the news broadcasts and then we conducted in-depth interviews with several people working with the different radio channels using a qualitative research interview method to learn their views on news and news broadcasting.We measured the differences between the channels in six areas: subject, headline, news presentation, gender, advertising and sources.Our two main theories were normative theory and media logic.The results found that there were several major differences between the public service radio channel and the two commercial radio channels. Apart from several important differences in the six measured categories we also found that the sound and tone in the public service radio channel was very different from the two commercial radio channels.We also found the public service radio channels news broadcasts to be more serious than the two commercials ones?..

Tillväxtreaktion hos skärmträd i högskärm av gran i Medelpad :

Different methods for shelterwood cutting have been used in differ-ent parts of Europe since the middle ages. The use of shelter wood cutting in Norway spruce (Picea abies (L.) Karst.) forests in Sweden met a revival in the early 1990s as an alternative for the dominating clear-cutting system when silvicultural costs increased dramatically for the latter. Shelterwood cutting systems involve some possible problems but also a lot of positive effects. Among the problems are increased risk of wind throw and damage of the remaining shelter trees caused by the cutting operation. Positive effects are for example a valuable growth in the remaining trees and increased biological di-versity. This study is based on a total of 79 trees from 4 different treatments in a spruce shelterwood, cut in 1994, in the middle of Sweden (62,4º N).

Teknik för en flerskiktadwebbapplikation

The report analyses if some common problems can be avoided by using modern technology. As a reference system ?Fartygsrapporteringssystemet? is used. It is an n-tier web application built with modern technology at time, 2003-2004. The aim is to examine whether ASP.Net MVC, Windows Communication Foundation, Workflow Foundation and SQL Server 2005 Service Broker can be used to create an n-tier web application which also communicate with other systems and facilitate automated testing.

1 Nästa sida ->